Na počátku devadesátých let minulého století jsem se s kamarády vypravil na přelomu března a dubna do Krkonoš. Zajistil jsem tu ubytování v Rokytnici nad Jizerou. Měli jsme sice s sebou lyže, ale po sněhu už nebylo ani památky a nový sníh nenapadl, takže jsme veškerý čas trávili pěší turistikou po okolí. Tamní prostředí jsem neznal, byl jsem tu poprvé a na jedné z procházek městem jsme tu objevili sportovní halu. Tehdy neexistoval Internet, tím pádem ani žádné rezervační systémy, takže bylo nutné rezervaci sportoviště provádět osobně nebo telefonicky. My jsme tehdy měli štěstí, že bylo zrovna v hale volno a mohli jsme si objednat na odpoledne téhož dne společnou saunu.

Sauna byla úžasná a bylo to vlastně moje nejpříjemnější saunování, co jsem kdy zažil. Kdybych mohl vrátit čas a měl znovu příležitost si saunu v Rokytnici objednat a neměl žádný zdravotní problém, neváhal bych. Dnes už je ale v rokytnické hale v provozu rezervační systém. Skrze něj je pak možné objednávat nejen saunu, ale i jiné služby. V podobném duchu se to může odehrávat i na dalších místech v republice, kde jsou pro veřejnost k dispozici různá sportoviště, jako například tenisové kurty, palubovky pro badminton, volejbal, basketbal či házenou, posilovny a fitness centra, jóga, aerobic, plážový volejbal, plavecké bazény, lezecké stěny, trampolínová centra atd.

Nespornou výhodou rezervačních systémů je možnost provádět rezervace prakticky odkudkoli. Třeba i z pohodlí vlastní postele. Zároveň lze rezervaci provádět i mimo provozní hodiny, kdy je v místě k dispozici tamní personál. Rezervační systémy jsou zkrátka dostupné online 24 hodin denně po celý rok a bdí nad tím, aby se na sportovišti udržoval pořádek. Aby se nestalo, že se na určitém místě sejde více skupin zájemců o sportování a budou se navzájem dohadovat, kdo tu byl první a kdo má právo sportoviště využívat.